Kjøpsbetingelser
1. Om Blissy
William Axén
Org.nr: 060625-2112
Timjansgatan 48 (ikke besøksadresse)
754 47 Uppsala
Kontaktinformasjon:
kontakt@blissy.no
Dersom du ønsker å komme i kontakt med oss, send en e-post til kontakt@blissy.no med ditt spørsmål og dine kontaktopplysninger, så hører du fra oss innen kort tid.
2. Bestilling
Når du har fullført bestillingen din, sendes en ordrebekreftelse til e-postadressen din. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, faktura- og leveringsadresse.
Dersom det er feil i ordrebekreftelsen, må du umiddelbart kontakte oss via e-post på kontakt@blissy.no.
3. Levering
Våre normale leveringstider er 7–11 dager. OBS! Bestillinger som legges inn i helgene, sendes tidligst påfølgende mandag.
Dersom det oppstår forsinkelser i leveringen (uten at vi har informert deg om lengre leveringstid), må du kontakte oss på e-post: kontakt@blissy.no.
4. Priser
Alle priser i butikken oppgis i SEK, og merverdiavgift er ikke inkludert i prisen.
Eventuell merverdiavgift og tollavgift kan tilkomme, og dette er kundens ansvar å betale.
Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes leverandørens prisjusteringer, trykkfeil i prislisten eller feilaktige priser som følge av uriktig informasjon, og vi forbeholder oss retten til å justere prisene.
5. Angrerett
Ved kjøp av varer på nettstedet har du som kunde ifølge loven 14 dagers angrerett, gjeldende fra den dagen du mottok varen du bestilte. Vi har valgt å utvide angreretten din til 30 dager.
5.1 Ved bruk av angreretten:
Du må gi beskjed om at du angrer. Meldingen skal sendes til oss på kontakt@blissy.no. I meldingen skal det tydelig fremgå ditt navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder.
Du bør umiddelbart, og senest innen 30 dager etter at du har gitt melding om angrerett, returnere produktene til oss.
Du står selv for returfrakt, levering og varenes tilstand ved retur. Varene bør derfor sendes godt innpakket og i originalemballasjen.
Ved refusjon forbeholder vi oss retten til å trekke et beløp tilsvarende verdiforringelsen sammenlignet med varens opprinnelige verdi dersom produktet er brukt eller skadet.
5.2 Angreretten gjelder ikke for:
Produkter som av helse- eller hygieniske årsaker er forseglet, og der forseglingen er brutt av deg.
Produkter som består av forseglet lyd- eller bildeopptak, og der forseglingen er brutt av deg.
Spesialproduserte varer, som er skreddersydd spesielt for deg eller har en tydelig personlig utforming etter dine ønsker.
Tjenester som er fullført, og der du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten påbegynnes uten angrerett.
Varer som raskt kan forringes, for eksempel næringsmidler.
Løssalg av aviser eller tidsskrifter.
For mer informasjon om lovfestet angrerett, se her.
6. Reklamasjon og klager
Vi kontrollerer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet likevel være skadet eller feilekspedert ved ankomst, forplikter vi oss i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning til å rette feilen uten kostnad for deg.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.
Klager skal sendes umiddelbart etter at feilen er oppdaget.
6.1 Hvordan går du frem ved reklamasjon?
Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til kontakt@blissy.no, der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.
Dersom vi ikke klarer å rette feilen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi deg for den defekte varen i samsvar med gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Vi dekker returfrakten ved godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å avslå en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke er feilaktig i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjene fra Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se.
7. Ansvarsbegrensning
Vi påtar oss ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi påtar oss heller ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Slike omstendigheter kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutninger eller redusert eller uteblitt levering fra leverandør.
Vi tar heller ikke ansvar for eventuelle endringer i produkter eller produktegenskaper som er gjort av leverandøren eller av andre faktorer utenfor vår kontroll.
8. Produktinformasjon
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på nettstedet samt utsolgte varer. Vi garanterer ikke at bildene nøyaktig gjengir produktenes utseende, da visse fargeforskjeller kan forekomme avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi forsøker alltid å vise produktene så korrekt som mulig.
9. Informasjon om informasjonskapsler (cookies)
I henhold til lov om elektronisk kommunikasjon skal besøkende på et nettsted informeres om at cookies brukes. Informasjonen i en cookie kan brukes til å følge en brukers nettaktivitet. En cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ønsker å lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til automatisk å nekte cookies. Mer informasjon finnes på Post- og teletilsynets nettsider.
10. Personopplysninger
Ved å handle hos Blissy godtar du vår personvernerklæring og vår behandling av dine personopplysninger. Vi verdsetter ditt personvern og samler ikke inn flere opplysninger enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller overfører aldri opplysninger til tredjepart uten lovlig grunnlag.
Blissy er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger du har gitt oss som kunde. Dine opplysninger behandles for å kunne håndtere bestillingen din og, når du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud, for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Nedenfor følger en oppsummering av hvordan vi, i tråd med personvernforordningen (GDPR), lagrer og behandler opplysningene dine.
10.1 Hva er en personopplysning?
En personopplysning er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
10.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål knyttet til ordren (kundeservice) lagrer vi fornavn, etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Opplysningene dine lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dem, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk forpliktelse, som etter bokføringsloven.
10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles personopplysningene dine for å kunne oppfylle avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer etter ditt samtykke.
10.4 Hvilke opplysninger deles og med hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Ved gjennomføring av et kjøp deles informasjon med vår betalingsleverandør. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Velger du å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandørene vi benytter er: Klarna, Kort.
10.4.2 Fraktselskap
For å kunne levere bestillingene dine og fullføre avtalen vår må vi dele nødvendig informasjon med fraktselskapet.
Det som deles er fornavn, etternavn og adresseinformasjon for levering.
E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med fraktselskapet for varsling.
Fraktselskapet vi samarbeider med er: Citymail.
10.4.3 Nyhetsbrev
Dersom du har valgt å abonnere på nyhetsbrevet vårt, deles fornavn, etternavn og e-postadresse med vår nyhetsbrevtjeneste.
Dette for å kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker Klayvio til utsendelse av nyhetsbrev.
10.5 Rett til innsyn
Du har rett til å få utlevert all informasjon vi har om deg. Utskriften leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Rett til retting
Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller supplere mangelfulle opplysninger.
10.7 Rett til sletting
Du kan når som helst be om at opplysningene som gjelder deg blir slettet.
Det finnes enkelte unntak fra retten til sletting, for eksempel dersom opplysningene må beholdes for å oppfylle en juridisk forpliktelse (som etter bokføringsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
Blissy er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene overholdes.
10.9 Slik beskytter vi dine personopplysninger
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveiskrypterte hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
11. Endringer i de generelle vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene når som helst. Endringer publiseres på nettstedet, og de nye vilkårene anses som akseptert ved bestilling eller besøk på nettstedet.
12. Tvist og lovvalg
Dersom en tvist ikke kan løses i samforstand mellom kundeservice og kunden, kan du som kunde kontakte Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se. For kunder som bor i et annet EU-land enn Sverige, kan klager sendes inn via EU-kommisjonens nettplattform for tvisteløsning: http://ec.europa.eu/consumers/odr
Ved eventuell tvist følger vi beslutninger fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.
Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal avgjøres i samsvar med svensk lov.